Yeni Ulaşım Projesi Hayata Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, X Bölgesindeki Y Geçidi'nin ağır kış şartlarında yaşanan trafik sorunlarını ortadan kaldıracak yeni bir tünelin hizmete girdiğini duyurdu. 2308 metre uzunluğundaki Z Tüneli'nin açılışıyla, bölgenin tarihi, kültürel ve ekonomik dokusuna önemli bir katkı sağlanacağı belirtildi. Proje kapsamında, güzergah üzerindeki yüksek rakımlı geçidin aşılmasıyla ulaşım kolaylaşırken, bölgenin coğrafi izolasyonu da azalmış oldu. Bakan, tünele verilen ismin de bölgenin kültürel mirasına saygı niteliğinde olduğunu vurguladı. Yeni ulaşım yolunun, ekonomik kalkınmaya ve turizme büyük bir ivme kazandırması bekleniyor. Güvenli ve hızlı ulaşım imkanı sunan tünel, hem yerel halk hem de bölgeye gelen turistler için büyük bir kolaylık sağlıyor. Ayrıca, projenin çevreye olan duyarlılığına dikkat çekildi.

Doğal Hayata Duyarlılık

Bakan, projenin çevreye olan duyarlılığını vurgulayarak, gürültü bariyerleriyle göl çevresindeki doğal yaşamın korunmasına dikkat edildiğini söyledi. Toplamda 2660 metre uzunluğunda gürültü bariyerleri, 42 kuş türünün yaşadığı ve bazılarının Türkiye'deki tek üreme noktası olan gölü ulaşımdan etkilenmesini önleyecek şekilde inşa edildi. Bu sayede, bölgedeki canlı hayatı ve çeşitliliğinin korunması amaçlanıyor. Projenin çevresel sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda hayata geçirilmesi, uzun vadede çevresel faydalar sağlayacak. Bakan, yapılan çalışmaların bölgeye uzun vadede ekonomik faydalar sağlayacağına dikkat çekti. Proje ile bölge ekonomisinin canlanmasının yanı sıra, turizm potansiyelinin de artacağı öngörülüyor. Yeni ulaşım yolu sayesinde ulaşım maliyetlerinin düşmesi ve iş gücü tasarrufları sağlanması bekleniyor.

Ekonomik Faydalar ve Gelecek Planları

Yeni tünelin, Doğu Anadolu bölgesini Türkiye'ye ve Gürcistan'a bağlayan önemli bir ulaşım koridoru üzerinde yer aldığı vurgulandı. Türkiye Yüzyılı hedefleri doğrultusunda gerçekleştirilen proje, yaklaşık 2 milyar 437 milyon litre akaryakıt tasarrufu sağlayacak. Bu da yaklaşık 197 milyar lira ekonomik fayda anlamına geliyor. Bölgenin Kafkasya ve Orta Asya'ya olan bağlantısını güçlendiren bu proje, Doğu Karadeniz bölgesinin ulaşım ağını da iyileştirecek. Bakan, son 22 yıldır bölgeye yapılan yatırımların toplamının 32 milyar lira olduğunu ve 8 ayrı kara yolu projesine devam ettiklerini bildirdi. Bu projeler arasında, çift köprü olarak inşa edilen Kura Viyadüğü ve 4972 metre uzunluğundaki Ilgar Tüneli gibi önemli çalışmalar da yer alıyor. Çevre dostu uygulamaların önemine vurgu yaparak, bölgenin sürdürülebilir gelişimi için çalışmaya devam edeceklerini söyledi.